Elementi Logo

СЛУЧАЈОТ ПАЗОЛИНИ

Backgorund

СЛУЧАЈОТ ПАЗОЛИНИ

 

Одмаздата на Еуџенио Цефис

  

СИМОНА ЗЕКИ ѝ помага на СУЗАНА...

СИМОНА ЗЕКИ

И тука конечно доаѓаме до вистинската причина зошто Пазолини бил ладнокрвно ликвидиран. Според замислата на Пазолини, изнесена во кореспонденцијата со неговите пријатели, „Петролеј“ требало да порасне до две илјади страници на кои во форма на роман-есеј ќе бидат откриени сите потпори на моќта на прикриените владачи на тогашната италијанска реалност. А најмоќниот од тие луѓе бил банкарот и основач на масонската ложа P2, Еуџенио Цефис. Пазолини, според она што им го кажал на своите пријатели, поседувал одредени документи кои ја докажуваат Цефисовата вмешаност во многу корупциски афери и планирал да ги искористи во пишувањето на „Петролеј“.  

 

СИМОНА се обидува да ја земе третата чаша, но СУЗАНА ја запира. 

 

СУЗАНА

Нека, Симона, нека стои, кога ќе дојде Пјерпа... Нека... Кога ќе дојде...  

 

СУЗАНА го покрива лицето со рацете. Плаче. 

СИМОНА ја прегрнува. 

Излегуваат.

 

Ќе барам од Бога да бидам грешен. 

 

ПАЗОЛИНИ влегува држејќи неколку ролни филмски ленти. Оди до камерата. Се подготвува за снимање.

 

ПАЗОЛИНИ

Ќе барам од Бога да ме овласти да можам да бидам грешен. Би било чудовишна наивност ако не беше толку хумана. Уморен сум од тоа да бидам таков неприкосновен исклучок, ex lege, добро, ја најдов мојата слобода, знам која е и каде е. Може да се каже веќе во петнаесетата година, а можеби и порано...

 

Натопорените се силна партија

 

ЏОВАНА ПРЕДА седи на масата и пишува на машината за пишување. Пали цигара и чита што напишала. Ја осветлува само ламбата на работната маса...

 

ЏОВАНА ПРЕДА

Со ништо помал степен на самовозвишеност, Пазолини продолжува да меша прашања за задникот со прашања за антифашизам. Тајниот сојуз придонел  „натопорените“ да станат најголемата и најтрајната партија во Италија; партија која на крајот— преку своите најеминентни претставници— ја претставува или ѝ служи на Комунистичката партија на Италија – PCI. Значи, натопорениот чувствува што му е најпогодно и на кого треба да се потпре за да не се судри со јавното мислење околу неговиот порок. И така се раѓа новиот мит. А левичарските медиуми ќе го слават тој мит, додека успеваат да го прикажат како херојство тоа што всушност е таен страв од овој или оној „натопорен“. Затоа, ако и дојде до нови судири со марксистите, подобро би било да ги заштитиме нашите задници, а не нашите гради…

 

СИМОНА ЗЕКИ чита весник, а потоа го склопува, го стуткува и театрално го фрла под нозете на ЏОВАНА ПРЕДА.

 

СИМОНА ЗЕКИ

Иронично. Браво, браво, Џована. Браво Џована Преда, госпоѓа на слободното новинарство… Пронајдовте лидер на заговорниците – Пјер Паоло Пазолини.

ЏОВАНА ПРЕДА

Продолжува да пишува. Почитувана Симона Зеки, имајќи го во предвид вашето назадување во кариерата, ви простувам за овој обид за враќање во актуелното новинарство преку немушта и театрална одбрана на La Pasoline. 

СИМОНА ЗЕКИ

Јасно е дека според Пазолини имате исклучителна хомофобична, еротопична и — ça va sans dire — идеолошка опсесија.

ЏОВАНА ПРЕДА

Идеологијата на „натрчените“ мора да биде изложена на критика, уверена сум дека многу филмови за хомосексуалноста придонесоа за оваа ненормална форма на однос да се направи легитимна и нормална.

СИМОНА ЗЕКИ

Пазолини е интелектуалец и неговата критика е прецизна како хируршки рез. Општеството е распаднато, а хомосексуалноста е само повод за да се отстрани неговата мисла, идеи, критички став од јавниот дискурс…

ЏОВАНА ПРЕДА

Пазолинидите се групација на која не треба да се дава никаков простор. Штетно е…

СИМОНА ЗЕКИ

Но Пјер Паоло Пазолини е одамна мртов – нема потреба.

ЏОВАНА ПРЕДА

Најголемиот трик на ѓаволот е во тоа што успеал да ги убеди луѓето дека не постои…

 

ПАЗОЛИНИ излегува на сцена, се приближува до масата на која седи ЏОВАНА ПРЕДА, ја гледа, а потоа ја гаси светлината на масата.

 

Затамнување.

 

ЗА АВТОРОТ

Милош Латиновиќ

Милош Латиновиќ (Кикинда, 23 септември 1963) е српски писател, директор на Битеф театарот и Битеф фестивалот. Покрај романи, пишува драмски текстови, раскази, поезија, есеи, студии и литературни прилози. ### Биографија #### Образование и професионална кариера Во својот роден град ги завршил основното и средното училиште. Дипломирал на Факултетот за политички науки во Белград, по што ги завршил мастер студиите и дипломирал со тема за Стеријино позорје и театарскиот живот во Србија од 1956 до 2009 година. Работел како новинар во весникот „Комуна“, на „Радио Кикинда“ и телевизијата „Б Плус“. Соработувал со многу весници и списанија во Србија. Од 1999 година бил директор на Народната библиотека „Јован Поповиќ“, а од 2003 година директор на Народниот театар во Кикинда. Од 2008 година бил заменик на градоначалникот на Кикинда, а потоа член на Советот за култура и медиуми. Во моментов живее и работи во Белград. ### Литературна кариера Милош Латиновиќ е автор на дваесетина книги, вклучувајќи десетина романи, книги со раскази, есеи, поезија, драми и литературни прилози во периодиката и дневниот печат. Неговите дела се преведени на англиски, унгарски, словачки, словенечки, македонски и романски јазик. Неговите драми „Панонски карусел“ и „Црњански или Паyадор“ биле изведени на сцените на професионалните театри – двете во Народниот театар во Кикинда. Редовен соработник е на весникот „Кишобран“, кој излегува на српски јазик во Ванкувер, каде што бил уредник на додатокот за литература „Рукописи“, а сега има своја колумна „Повремен дневник“. Заедно со проф. д-р Јовица Тркуља и Бранко Љубоја, го основал стручно-теорискиот симпозиум „Кикиндски дијалози“, во чии активности активно учествува. ### Награди и признанија - Награда на Друштвото на писателите на Војводина за книга на годината, за романот „Џелат во рајот“ (2008) - Награда „Стеван Пешиќ“ за книгата поезија „Ѕвезди и острови“ (2012) - Награда „Златен сончоглед“ за романот „Сто дена дожд“ (2014) - Награда „Лаза Костиќ“ за романот „Етапи на ноќта“ (2020) - Романот „Четири лудила“ беше во потесен избор за Ниновата награда. ### Избрани дела #### Романи - „Приказни на ветровите – роман во девет приказни“ (1997) - „Џелат во рајот: Фантазмагорија“ (2006) - „Случајот на виолинистот“ (1996) - „Ѓаволски трилер“ (2003) - „Сто дена дожд“ (2013) - „Клиентот на Шекспир“ (2002) - „Четири лудила“ (2017) - „На погрешната страна на реката“ (2015) - „Етапи на ноќта“ (2019) - „Долг ден“ (2021) #### Приказни - „Книга на камења и сеќавања“ (1995) - „Мурали“ (2005) - „Седум мали книги“ (2009) - „Гозба и други приказни за луѓето и писателите“ (1995) - „Куфер за излитени крпи и искинати реченици“ (2010) #### Есеи - „До последниот (здив)“ (2010)

ЕЛЕМЕНТИ - БРОЈ 14

ПОДДРЖАНО ОД

Елементи

Елементи

© Електронско списание за книжевност - ЕЛЕМЕНТИ